Automobilista 2 V1.5 Officially RELEASED!

The long awaited v1.5 milestone update for Automobilista 2 is now officially released, featuring a major overhaul to the physics of all cars in the game, a new DLC introducing dirt & rallycross racing to the sim a long with an extensive list of new features and improvements;

待ちに待ったAutomobilista 2のv1.5マイルストーンアップデートが正式にリリースされました。ゲーム内の全車両の物理演算の大幅なオーバーホール、シムにダート&ラリークロスレースを導入する新DLC、そして豊富な新機能と改善点が盛り込まれています;

A Pt2 of the Adrenaline Pack is already in production and will take AMS2 to even higher extremes – owners of the AMS2 2020-2022 Season Pass and of the AMS2 Premium Expansion Packs are secured both parts at no additional charge. More info about the contents of Pt2 soon!

AMS2 2020-2022シーズンパスとAMS2プレミアムエクスパンションパックをお持ちの方は、追加料金なしで両方のパーツを入手できます。Pt2の内容に関する詳細は近日中に発表します!

IMPORTANT!Please note that while all classes except karts have gotten their v1.5 physics revisions in this update, they will remain subject to further minor adjustments until the next update a few weeks from now. Only then will the v1.5 physics be locked down from further handling or performance-impacting changes until the next milestone update, at which time Time Trial boards will once again be reset.

重要!今回のアップデートで、カートを除くすべてのクラスでv1.5の物理修正が行われましたが、数週間後の次回アップデートまで、さらなる微調整が行われることにご注意ください。その後、次のマイルストーンアップデートまで、v1.5の物理演算はさらなるハンドリングやパフォーマンスに影響を与える変更からロックダウンされ、その時点でタイムトライアルボードは再びリセットされます。

IMPORTANT 2The above also applies to AI performance calibration, which remains subject to further fine-tuning until the next release.

重要2上記はAIのパフォーマンス・キャリブレーションにも適用されます。

IMPORTANT 3!All car setups have been automatically reset as of this update to conform with the changes from v1.5 physics.

重要3!今回のアップデートにより、v1.5の物理学的変更に対応するため、すべてのマシン・セットアップが自動的にリセットされました。

V1.4.8.1 -> V1.5.0.0 CHANGELOG

CONTENT

Adrenaline Pack Pt1:

  • Added Ascurra Dirt Track (2 layouts)
  • Added Tykki Dirt Track (4 layouts)
  • Added Foz dirt track
  • Added RX layouts of Barcelona, Hockenheimring, Nurburgring, Spa-Francorchamps
  • Added Rallycross class featuring Polo RX, Mini RX, Citroen RX & MIT Lancer X
  • Added Formula Dirt class
  • Added Kartcross class

アドレナリンパックPt1:

  • アスクラ・ダート・トラックを追加(2レイアウト)
  • Tykki ダートコースを追加 (4 レイアウト)
  • Fozダートコースを追加
  • バルセロナ、ホッケンハイムリンク、ニュルブルクリンク、スパ・フランコルシャンのRXレイアウトを追加
  • ポロRX、ミニRX、シトロエンRX、MITランサーXのラリークロスクラスを追加
  • フォーミュラ・ダートクラスを追加
  • カートクロスクラスを追加

Free base game content:

  • Added P1 Gen2 class featuring Metalmoro AJR Gen 2, Sigma P1 G5 & Ginetta G58
  • Updated Stock Car Corolla 2023

無料のベースゲーム・コンテンツ

  • Metalmoro AJR Gen 2、Sigma P1 G5、Ginetta G58をフィーチャーしたP1 Gen2クラスを追加
  • ストックカー・カローラ2023を更新

GENERAL

  • Added session auto-advance functionality for multiplayer sessions
  • Minor adjustments to net code
  • Mod Support: Added ability to define a mod and provide mod specific vehiclelist.lst and driveline.rg files. See ‘UserData/Mods/README.txt’ for details and examples
  • Adjusted damage scalars for all settings for slightly overall less sensitive damage
  • Added Spotter as a Gameplay option
  • Fixed FFB wheel pulling on engine off
  • Grid size for all track layouts bumped to accomodate at least 26 cars (except for kart and dirt tracks)
  • Revised pit stop properties for F-Junior, F-Vintages, F-Retros, F-Classics, F-V12, F-V10, F-Reiza, F-Ultimates, F-USAs, F-3, F-Inter, F-Junior, F-Trainer, Group A, Group C, GT1, Stock Car Brasil 1999-2023, P1-P4, Sprint Race, Montana, GT5, Ginetta G40 Cup, Copa Truck, Street Cars, Hyper Cars, Supercars DPi, GTE, GT3, GT4, Ginetta G55 Supercup, Porsche Cup, Super V8, F-Vee
  • Adjusted LiveTrack Grip Range (lower “green” baseline grip, slightly lower grip for Light, Medium Rubber presets, Heavy Rubber grip preserved)
  • Rubber now loses grip with water saturation (racing line should be avoided in wet weather as a result)
  • Curbs are now more slippery when wet
  • Fixed excess tire wear/heating on grass, gravel and wet surfaces
  • Added Halo Transparency option for F-Ultimate Gen1 & 2 to Display menu
  • Fixed visual wheel camber in replays
  • Added visible Safety Car during Full Course Yellows
  • Vehicles from human opponents are now collidable during Multiplayer full course yellow
  • Fixed an exploit in Time Trial where illegal pit areas would be used for cutting track

ジェネラル

  • マルチプレーヤーセッションの自動アドバンス機能を追加
  • ネットコードの微調整
  • MODサポート: MODを定義し、MOD固有のvehiclelist.lstおよびdriveline.rgファイルを提供する機能を追加。詳細と例は’UserData/Mods/README.txt’を参照。
  • 全設定のダメージスカーラーを調整し、全体的に若干ダメージの影響を受けにくくした。
  • ゲームプレイオプションとしてスポッターを追加
  • エンジンオフ時にFFBホイールが引っ張られるのを修正
  • すべてのコースレイアウトのグリッドサイズを26台以上収容できるように変更(カートとダートコースを除く)
  • F-ジュニア、F-ヴィンテージ、F-レトロ、F-クラシック、F-V12、F-V10、F-レイザ、F-アルティメット、F-USA、F-3、F-インター、F-ジュニア、F-トレーナー、グループA、グループC、GT1のピットストップ・プロパティを修正、 ストックカーブラジル1999-2023、P1-P4、スプリントレース、モンタナ、GT5、ジネッタG40カップ、コパトラック、ストリートカー、ハイパーカー、スーパーカーDPi、GTE、GT3、GT4、ジネッタG55スーパーカップ、ポルシェカップ、スーパーV8、F-Vee
  • ライブトラックのグリップレンジを調整(「グリーン」ベースラインのグリップを下げ、ライト、ミディアムラバープリセットのグリップをわずかに下げ、ヘビーラバーのグリップは維持)。
  • ラバーは飽和水によってグリップを失います。
  • ウェット時にカーブが滑りやすくなった
  • 芝生、砂利道、濡れた路面でのタイヤの過剰な摩耗や発熱を修正
  • F-UltimateのGen1およびGen2用のHalo透明度オプションをディスプレイメニューに追加
  • リプレイのホイールキャンバーを修正
  • フルコースイエロー時にセーフティカーを表示するように変更
  • マルチプレイヤーのフルコースイエロー中に対戦相手の車両が衝突する問題を修正
  • タイムトライアルで違法なピットエリアがコースカットに使用されていた問題を修正

UI & HUD

  • Updated main menu panel arts
  • Added ‘Off-road’ track selection filter to Grade selection
  • Added Rallycross race weekend preset for RX, F-Dirt & Kart Cross
  • Added P1-4 classes to Brazilian Series vehicle selection filter
  • Removed mandatory pit stop from F-Ultimate Gen2 preset
  • Reduced pit limit from 160 km/h to 130 km/h in F-USA Historic preset to align with 2000 regs instead of 1995/98

UIとHUD

  • メインメニューパネルのアートを更新
  • グレード選択に「オフロード」トラック選択フィルターを追加
  • RX、Fダート、カートクロスにラリークロスの週末プリセットを追加
  • ブラジルシリーズの車両選択フィルターにP1-4クラスを追加
  • F-Ultimate Gen2のプリセットからピットストップの義務付けを削除
  • F-USAヒストリックプリセットのピットストップ制限を160km/hから130km/hに変更。

PHYSICS

  • Completed physics revisions for all classes excepting the karts (125cc & 4-stroke)
  • Adjusted tire flatspotting physics (generally reducing changes of flatspotting)
  • Various adjustments to dirty air effects, correcting some interclass inconsistencies
  • Adjusted undertray spring / damper / friction, fixing inconsistencies
  • F-Junior: Restricted ride height range (min 4cm max 10cm)
  • F-USA Gen2: Adjusted Swift 009C undertray points to fix performance issues; Fixed aero inconsistencies in SW model

物理学

  • カート(125ccと4ストローク)を除く全クラスの物理修正が完了。
  • タイヤのフラットスポットを物理的に調整(全般的にフラットスポットの変化を軽減)
  • ダーティーエアの効果を調整し、クラス間の不一致を修正。
  • アンダートレイのスプリング/ダンパー/フリクションを調整し、不一致を修正
  • Fジュニア 車高範囲の制限(最小4cm 最大10cm)
  • F-USA Gen2: スイフト009Cのアンダートレイのポイントを調整し、パフォーマンスの問題を修正。

AI

  • AI calibration pass for all revised classes
  • Adjusted AI performance degradation with tire wear (Ai tire wear rates still under revision)
  • Temporarily disabled effect of driver personality stamina and tire management skills´ influence on AI lap times while AI tire wear & performance degradation is in progress
  • AI cars will now use the max available boost pressure setting instead of the default in qualifying laps
  • Minor improvement to AI pit strategy during FCY
  • Improved AI lines for Brands Hatch (both layouts), Spielberg GP, Spielberg Historic 1974, Nurburgring GP / Veedol layouts, Velopark, Cascais 1988, Interlagos, Montreal, Silverstone 1991, Silverstone 2001, Silverstone 2020, Spa-Francorchamps 2022

AI

  • 全クラスでAIキャリブレーションを実施
  • タイヤ摩耗に伴うAIの性能劣化を調整(AIのタイヤ摩耗率は現在も修正中)
  • AIのタイヤ摩耗と性能劣化が進行している間、ドライバーのスタミナとタイヤ管理スキルがAIのラップタイムに与える影響を一時的に無効にしました。
  • AIカーは予選ラップでデフォルトのブースト圧ではなく、使用可能な最大ブースト圧を使用するようになりました。
  • FCYでのAIのピット戦略が若干改善されました。
  • ブランズハッチ(両レイアウト)、スピルバーグGP、スピルバーグ・ヒストリック1974、ニュルブルクリンクGP/ヴィードルレイアウト、ヴェロパーク、カスカイス1988、インテルラゴス、モントリオール、シルバーストーン1991、シルバーストーン2001、シルバーストーン2020、スパ・フランコルシャン2022のAIラインを改善

AUDIO

  • Audio playback during fast-forwarding replays is now muted when doing high speed forward seek in replay
  • Fixed missing gravel runoff sound for some cars
  • Smoothed rev-limiter sound cutting out when engine bounces a lot on the limit
  • Disabled audio for hidden environment animations (helicopters, drones) during test day & practice sessions
  • Puddles and dirt sound effects are now panned left/right on track according to position
  • Fixed Mercedes CLK GT1 & AMG GT3 missing attenuation on external gearshift samples.
  • Chevrolet Corvette C8 Z06: adjusted interior engine sound

オーディオ

  • リプレイの高速早送りシーク時に再生される音声をミュートするように変更
  • 一部の車種において、砂利の流出音が聞こえなくなっていたのを修正
  • 限界域でエンジンが大きくバウンドした際に、レブリミッターの音が切れるのを滑らかにしました
  • テスト走行中および練習走行中の隠し環境アニメーション(ヘリコプター、ドローン)の音声を無効化
  • 水たまりや土の効果音が、位置によってトラック上で左右にパンされるように変更
  • メルセデスCLK GT1 & AMG GT3の外部ギアシフトサンプルの減衰不足を修正
  • シボレーコルベットC8 Z06:室内のエンジンサウンドを調整

TRACKS

  • Barcelona: Fixed various LOD pop issues in static and scene objects; Minor TSO optimization
  • Indianapolis: Fixed some static object lod issues near T3
  • Spa Francorchamps 2022: Returned wandering marshal to his post at Paul Frere
  • Nurburgring 1971 Sudschleife: Moved rolling start location 200m before Nordkehre

トラック

  • バルセロナ スタティックオブジェクトとシーンオブジェクトの様々なLODポップ問題を修正しました。
  • インディアナポリス T3付近のスタティックオブジェクトのロッドの問題を修正
  • スパ・フランコルシャン2022:ポール・フレールに放浪のマーシャルを戻す
  • ニュルブルクリンク 1971 Sudschleife: ローリングスタート位置をノルトケレの200m手前に移動

VEHICLES

  • Adjusted suspension animation for F-V10, F-V12, F-inter, Lotus 79, Caterhams (all models)
  • Camaro SS: Adjusted light glow textures, shadows & glass cracks
  • McLaren Senna: Adjusted shadows (fixed missing rear wing)
  • Copa Uno B: Adjusted shift warning light
  • Brabham BT49: adjusted shift warning light
  • Updated display for Porsche GT3-R, Porsche Cup models (display alarms added)
  • Added pit limiter display warning to GTE / GT3 models that feature them
  • F Ultimate Gen1: Added ERS mode and pit limiter
  • Nissan GT1: fixed mismatching livery

車両

  • F-V10、F-V12、Fインター、ロータス79、ケータハム(全モデル)のサスペンションアニメーションを調整
  • カマロ SS:ライトグローのテクスチャー、影、ガラスのひび割れを調整
  • マクラーレン・セナ 影の調整 (リアウイングの欠落を修正)
  • コパ ウノ B:シフト警告灯を調整
  • ブラバムBT49:シフト警告灯を調整
  • ポルシェGT3-R、ポルシェカップモデルのディスプレイ更新(ディスプレイアラーム追加)
  • GTE/GT3モデルにピットリミッター表示警告を追加
  • FアルティメットGen1:ERSモードとピットリミッターを追加
  • 日産GT1:カラーリングのミスマッチを修正

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です

CAPTCHA