Automobilista2 V1.4.8.1リリース内容機械翻訳

2023年6月10日時点
リリース情報を機械翻訳してみました。

Automobilista 2 V1.4.8.1 is now officially released! The update introduces Circuit de Barcelona-Catalunya as a new DLC, the Formula USA 2023 as part of Racin´ USA Pt3 and all packages that include it, as well as the Formula Junior, a super-fun car free for all owners of the base game.

オートモビリスタ2 V1.4.8.1が正式リリースされました!このアップデートでは、新DLCとしてCircuit de Barcelona-Catalunya、Racin´ USA Pt3およびそれを含むすべてのパッケージの一部としてFormula USA 2023、そして基本ゲームをお持ちの方なら誰でも無料で楽しめる超楽しい車、Formula Juniorが登場します。

V1.5 PHYSICS REVISIONS

As per the latest dev update, V1.4.8 includes extensive physics revisions to an initial batch of car classes, revisions which are expected to be completed for all cars in the game by the update that follows this one 4-5 weeks from now (v1.5.0).

IMPORTANT: all revised cars 

MUST have the setup reset – users can do so either by resetting each model individually from their setup menu, or for all cars by deleting your local Documents\Automobilista 2\savegame\123456789\automobilista 2\vehiclesetups folder (please note however this would also delete your existing setups from currently unrevised cars that don´t require the reset yet).

The AI dry performance is meant to be well calibrated to the player performance for all classes already revised – if you still notice any discrepancies please report the car / track combo along with eventual specific details. Wet weather is still in progress, and we will deliver some further updates in the coming day to address the major discrepancies that may still persist.

V1.5物理演算の修正

最新の開発者向けアップデートによると、V1.4.8では、最初の車種に対して物理演算の大幅な修正が行われ、4~5週間後のアップデート(v1.5.0)までにゲーム内のすべての車種に対して修正が完了する予定となっています。

重要:すべての改訂車はセットアップをリセットする必要があります。セットアップメニューから各モデルを個別にリセットするか、ローカルのDocumentsAutomobilista 2savegameフォルダを削除することですべての車についてリセットできます(ただし、リセットが必要ない未改訂車の既存のセットアップも削除されてしまうので注意してください)。

AIのドライ性能は、すでに修正された全クラスのプレイヤー性能とうまく調整されているはずです。もしまだ不一致があるようでしたら、車とコースの組み合わせと、具体的な詳細を報告してください。ウェットウェザーはまだ進行中で、まだ残っている可能性のある主要な不一致に対処するため、近日中にいくつかのアップデートを提供する予定です。

CLASSES WITH COMPLETE V1.5 PHYSICS REVISIONS:

  • Formula Retro Gen1 (all models)
  • Formula Retro Gen2 (all models)
  • Formula Retro Gen3 (all models)
  • Formula Classic Gen1 (all models)
  • Formula Classic Gen2 (all models)
  • Formula Classic Gen3 (all models)
  • Formula Classic Gen4 (all models)
  • Formula Inter
  • Formula USA Gen1 (all models)
  • Formula USA Gen2 (all models)
  • Formula USA Gen3 (all models)
  • Formula USA 2023
  • Formula Ultimate Gen2
  • Formula Junior
  • P1 (all models)

v1.5の物理演算を完全に修正したクラスです:

フォーミュラ・レトロGen1(全機種)
フォーミュラ・レトロGen2(全機種)
フォーミュラ・レトロGen3(全機種)
フォーミュラ・クラシック Gen1(全モデル)
フォーミュラ・クラシック Gen2 (全モデル)
フォーミュラ・クラシック Gen3(全モデル)
フォーミュラ・クラシック Gen4(全モデル)
フォーミュラ・インター
フォーミュラUSA Gen1(全モデル)
フォーミュラUSA Gen2(全モデル)
フォーミュラUSA Gen3(全モデル)
フォーミュラUSA 2023
フォーミュラ・アルティメットGen2
フォーミュラ・ジュニア
P1(全モデル)

CLASSES WITH PHYSICS UNCHANGED FROM V1.4.7.2:
Everything else.

Please note that even classes already completely revised will remain subject to further minor adjustments all the way to v1.5 release.

クラスで、物理はv1.4.7.2から変更なし:

それ以外

なお、すでに全面的に変更されているクラスについても、v1.5リリースまで、さらに細かい調整が行われる予定です。

V1.4.7.2 -> V1.4.8.0 CHANGELOG

CONTENT

  • Added Circuito de Barcelona-Catalunya DLC
  • Added Formula USA 2023 (road, short oval & speedway variants) (part of Racin´ USA Pt3 & all packages that include it)
  • Added Formula Junior

GENERAL

  • Added Race Weekend option to set pre-race sessions as private sessions (with this setting enabled participants run on an empty track with no interaction from other vehicles)
  • Added option to set minimum number of changed tyres required for a mandatory stop to count as valid in SP/MP/Champ. Not all stops require the changes but at least one stop in the window must meet the requirements to avoid disqualification; AI will now take advantage of changing less tyres in mandatory stops if other factors don’t compel them to change more
  • Pit Strategy: Removed ‘Recommended’ tire change strategy. (starting fresh for beta is advised, forced reset likely to follow before main release); When saving a strategy if only fronts or only rears option would be valid for the compounds selected this is automatically applied for the user; Time estimation for changes will now reflect the actual compounds selected regardless of front/rear/all setting
  • Updated Trueforce support, increased rate, cleaner TF audio effects. Uses native TF lockstop
  • Initial fuel levels in Multiplayer qualifying will now be the same as the player had set in the previous session, instead of forcing an auto fuel level

UI & HUD

  • Fixed keyboard/controller navigation and incorrect button mapping on vehicle class selection page. ([A]/Enter now toggle classes, [X]/H clears all)
  • Fixed incorrect DLC marker on all vehicles selection list

PHYSICS

  • Fully revised physics for F-Retros (all gens), F-Classics (all gens), F-USAs (all gens), F-Ultimate Gen2, P1 classes
  • Updated tire tread for F-Inter

AI

  • Fixed a case where the AI would slowly rear-end other AI on corner entry making it spin, that was happening on some track/car combos
  • Minor improvements to AI aggression code
  • AI behavior adjustments: Increased the rate the AI pulls aside to overtake; Increased amount of AI throttle lifting over water puddles; Increased max distance from which AI overtaking routine kicks in; Increased threshold controlling when AI cars give up on overtaking into corners (both inside and outside)
  • Fixed an issue where the AI would make an abrupt movement to the pitlane line after requesting a pitstop

AUDIO

  • McLaren MP4/6: Adjusted rev limiter sound

TRACKS

  • Nurburgring 1971: Added more period correct advertisement boards; Object LOD adjustments; Minor performance fine-tuning; Some fixes for TV cams; Added VR cams for all layouts; Fixed LOD pop of billboard signs at Nordkehre
  • Indianapolis Speedway: Move pit lane entrance approximately 40m further down the pit wall as seen in the 2023 event
  • Azure Circuit: Improved track cut limits at Nouvelle and Piscine

VEHICLES

  • User Livery Overrides: Completed support for all vehicles & corrected some remaining issues
  • Added tire compound sidewall colors to F-Reiza, F-Ultimate Gen1
  • Formula Classic G4M3: Fixed T-Cam position
  • Mclaren MP4/4: Added missing low downforce variant

V1.4.8.1 CHANGELOG

  • Fixed missing rear wet compound for P1 2023 tires
  • F-USA 2023 (all variants): Revised engine torque curve and boost pressure mapping; Reduced default steering lock for speedway variant
  • F.Vintage Gen1: Initial force feedback revisions
  • F-Ultimate Gen2: Adjusted AI start performance & DRS gains; Reduced dirty air effect; Adjusted thresholds for sparks to be generated from bottoming out
  • F-Classic (All gens): Adjusted dirty air effect
  • Adjusted AI consistency range for less overall laptime variation from lap to lap (consistency standards will still vary class to class and from driver to driver within same class)
  • F-Retro Gen1: AI calibration pass
  • Barcelona: Art updates & addition of remining trackside objects; Updated AI performance & lines for both layouts; Fixed bug causing AI to drop out within one lap in chicane layout; Added DRS zones to trackmap
  • Virginia: Corrected LOD issue with the marshal huts
  • F-Ultimate Gen2: Adjusted display centering tire temps & adding page 2 with tire pressures & fuel delta
  • F-Junior: Added needle damping to analogue gauges

v1.4.7.2 -> v1.4.8.0 チェンジログ

内容
バルセロナ-カタルーニャサーキットのDLCを追加しました。
フォーミュラUSA 2023(ロード、ショートオーバル、スピードウェイ)を追加(Racin´ USA Pt3およびそれを含むすべてのパッケージの一部)。
フォーミュラ・ジュニアを追加

GENERAL
レースウィークエンドに、レース前のセッションをプライベートセッションとして設定するオプションを追加(この設定を有効にすると、参加者は他の車と接触することなく、空のトラックで走行します)。
SP/MP/Champにおいて、強制ストップに必要なタイヤ交換の最低回数を設定できるオプションを追加しました。すべてのストップでタイヤ交換が必要なわけではありませんが、失格を避けるためには、ウィンドウ内の少なくとも1つのストップで条件を満たす必要があります。他の要因でタイヤ交換が必要でない場合、AIは強制ストップで少ないタイヤを交換することを利用するようになりました
ピット戦略: 推奨される」タイヤ交換戦略を削除しました。(戦略を保存する際、選択したコンパウンドに対してフロントのみ、またはリアのみのオプションが有効な場合、自動的に適用されるようになりました。
Trueforceのサポートが更新され、レートが向上し、TFオーディオエフェクトがよりきれいになりました。ネイティブのTFロックストップを使用します。
マルチプレイヤー予選の初期燃料レベルは、自動燃料レベルを強制するのではなく、前のセッションでプレイヤーが設定したものと同じになるようになりました。

UIとHUD
車両クラス選択ページで、キーボード/コントローラーのナビゲーションと誤ったボタンマッピングを修正しました。(A]/Enterでクラスが切り替わり、[X]/Hですべてクリアされます。
全車両の選択リストで、誤ったDLCマーカーを修正しました。

フィジックス
Fレトロ(全車種)、Fクラシック(全車種)、F-USA(全車種)、FアルティメットGen2、P1クラスの物理演算を全面的に見直し
F-Interのタイヤトレッドを更新

AI
コーナー進入時にAIが他のAIにゆっくりと追突し、スピンさせるケースが一部のコース/車の組み合わせで発生していたのを修正
AIアグレッションコードのマイナーな改善
AIの挙動を調整しました: AIがオーバーテイクのために脇を固める割合を増加、水たまりの上でAIがスロットルを持ち上げる量を増加、AIがオーバーテイクを開始する最大距離を増加、AI車がコーナーへのオーバーテイクをあきらめる閾値を増加(内側と外側両方)。
ピットストップを要求した後、AIがピットレーンラインまで急に移動する問題を修正しました。

オーディオ
McLaren MP4/6:レブリミッター音を調整しました。

トラック
ニュルブルクリンク1971 時代を反映した広告ボードの追加、オブジェクトのLOD調整、パフォーマンスの微調整、TVカムのいくつかの修正、すべてのレイアウトにVRカムを追加、ノルトケレでのビルボードサインのLODポップ修正
Indianapolis Speedway: ピットレーン入口をピットウォールの約40m下方に移動。
アジュールサーキット: ヌーベルとピシーヌのトラックカット制限の改善

車両
ユーザーによるカラーリングのオーバーライド: 全車両のサポートが完了し、いくつかの問題が修正されました。
F-REIZA、F-Ultimate Gen1にタイヤコンパウンドのサイドウォールカラーを追加しました。
フォーミュラ・クラシックG4M3: Tカムの位置を修正
Mclaren MP4/4:不足していたローダウンフォースバリアントを追加

v1.4.8.1 チェンジログ
P1 2023 タイヤのリアウェットコンパウンドの欠落を修正
F-USA 2023(全バリアント): エンジントルクカーブとブースト圧のマッピングを変更、スピードウェイバリアントのデフォルトステアリングロックを低減
F.Vintage Gen1:フォースフィードバックの初期設定変更
F-Ultimate Gen2: AIスタート性能とDRSゲインの調整、ダーティエア効果の低減、ボトムアウトから発生する火花の閾値の調整
F-Classic(全世代): ダーティーエアー効果の調整
AIの一貫性範囲を調整し、ラップタイムがラップごとに変化しにくくなりました(一貫性の基準はクラスごと、また同じクラスでもドライバーごとに異なります)。
F-Retro Gen1:AIキャリブレーションパス
バルセロナ アートの更新とコースサイドのオブジェクトの追加、両レイアウトのAIパフォーマンスとラインの更新、シケインレイアウトでAIが1周以内に脱落するバグを修正、トラックマップにDRSゾーンを追加
バージニア マーシャルハットのLOD問題を修正
F-Ultimate Gen2: タイヤ温度を中央に表示するよう調整し、タイヤ空気圧と燃料デルタを表示する2ページ目を追加
F-Junior アナログゲージにニードルダンピングを追加しました。

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